maandag 29 december 2008

Zinvol bezig zijn

Ik heb iets nieuws ontdekt. Tegenwoordig loop ik mee met de kudde facebookschapen (die intussen al 140 exemplaren telt) en aangezien multitasken nooit mijn sterkste eigenschap is geweest, heeft deze Bloementuin hier flink onder te lijden. Ik schaam mij diep. Hopelijk hebben de Bloemen zelf nog niet teveel schade geleden.

Maar facebook is dus wel leuk en grappig en voyeuristisch en spannend. Je vindt in een mum van tijd, als je wat moeite doet, een hele hoop mensen terug van de jaren stillekes. En mensen die je liever niet wilt terugvinden, en die u wél willen terugvinden, die kun je straal negeren. Pas als je officieel 'bevriend' bent met iemand, kan die je hele profiel lezen en vice versa. En bij het proces van 'in het geheugen graven naar namen van vroeger' is het verbazingwekkend hoeveel mensen je eigenlijk kent, of ooit gekend hebt, en hoeveel namen en achternamen je je nog herinnert. En hoeveel mensen die jij kent ook weer andere mensen kennen die jij kent, kortom, it's a small cyberworld after all. En verder is er nog veel meer te doen op facebook, maar dat ga ik niet uitleggen want dat komt keibelachelijk over. Want wat roept dat bij u op, kussengevechten, gooien met BV's en Echte Aantwaarpse Kadookes? Yep. Kinderachtige tijdverspilling. En laat dat nu precies datgene zijn waar ik tegenwoordig zo'n grote nood aan heb.

2 opmerkingen:

  1. De maffe met schaamrood op de wangen31 december 2008 om 04:05

    En dan hebt ge de petsociety nog niet getest zeker? Dwazer gaat ge niet vinden maar oooh zo verslavend voor wie binnen zit door kou en kind. Shoppen in de petsociety vind ik dan kweetnihoe ontspannend en eigenlijk is het nog goedkoop ook want het kost niks. :-)
    Enfin, ne gelukkige nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook in dat facebook gelokt, maar of dat lang stand gaat houden? Ik ben in elk geval niet van plan om er mijn blogje voor te verwaarlozen. Voor die eventuele hernieuwde kennismakingen heb ik momenteel toch (nog) geen tijd. Ik loopnu mezelf al voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen