vrijdag 19 oktober 2007

Speels


Gisteren was Mijn Liefde de hele dag in Duitsland. Duitsland, de bakermat van vele mooie en minder mooie dingen, maar zeker ook van het gezelschapsspel. Het was dan ook enkel en alleen voor de gezelschapsspellen dat hij dit land verblijdde met een bezoekje.
Sinds een half jaar of zo is Mijn Liefde namelijk bestuurslid van een spelletjeslub, en mag zich daardoor zo nu en dan eens uitleven in het aankopen van gezelschapsspellen op spelletjesbeurzen her en der. Andermans geld (meer bepaald ons en uw belastingsgeld, dus echt helemaal andermans is dat niet) uitgeven is natuurlijk wel fantastisch. Toen hij gisteravond thuis kwam werd onze gang in een mum van tijd gebarricadeerd met dozen groot en klein en in alle kleuren van de regenboog. Enthousiast riep hij uit dat hij samen met vriend S. (grote baas van de spelletjesclub) maar liefst 12 spelletjes had gekocht voor nog geen 75 euro! En daarbovenop nog een stuk of ik weet niet hoeveel andere spelletjes. Toen ik dat zo allemaal zag bedacht ik me mij toch wel eventjes dat het wel heel moeilijk moet zijn om leuke en originele spellen te blijven bedenken. Zelf heb ik mijn favorieten, en tot nu toe is dit lijstje nog niet aan veel verandering onderhevig geweest. Dit is mijn top 5 van leukste, origineelste en meest tijdloze spellen.

1. Kolonisten van Catan
2. Scrabble
3. Koehandel
4. Boonanza
5. Carcassone

Geen opmerkingen:

Een reactie posten