zondag 25 mei 2008

Hoe ze toch altijd hun goesting krijgen

Wegens chronisch tijdsgebrek en een werkconferentie van vrijdag op zaterdag was ik het natuurlijk weer vergeten. Een cadeau voor de 3 jarige N., zoontje van vrienden, die vandaag, naar jaarlijkse traditie, hevig gevierd zal worden. Gelukkig leven wij in een land waarin sommige winkels open zijn op zondag. Hoewel ik als rode vakbondsvrouw eigenlijk tegen het principe zou moeten zijn. Maar soit.

Ik toog dus met mijn Bloemen naar de Fun. In de auto hing Grote Bloem de vervelende plaagzus uit door haar aanhoudend afpakgedrag. Kleine Bloem was dan ook blij ende opgelucht toen we eindelijk onze bestemming bereikt hadden. Al "juijend en joepiejend" haalde ik hen uit de auto en manoeuvreerde ik hen in een karretje. Preventief en streng sprak ik hen toe dat we allééééén een cadeautje voor de jarige N. gingen kopen, omdat die nu eenmaal jarig is. En voor hen: alleen kijken, niet kopen.

De grote zoektocht naar een gepast cadeau ging van start. Ik probeerde efficiënt door de rayons te rijden en mijn ogen snel maar grondig de kost te geven. Terwijl ik niet te lang bleef stilstaan en zoeken, want dan zouden mijn bloemen toch wel eens een flinke zaag kunnen gaan spannen. Tussen de Dora's, Ploppen, Bumba's, Cars, Bob de Bouwers en Mega Mindy's vond ik niks. Maar het duurde niet lang of Grote Bloem kreeg een zeg maar geniale inval. In plaats van zelf achter een cadeau te hengelen, zei ze trots en fier dat Jummy (=haar denkbeeldige boezemvriendin) ook jarig is. En, voor wie het nog niet wist (ik ook niet, tot vanmorgen) Jummy heeft ook een klein zusje, Pokki genaamd. En het kind verjaart nota bene OOK op dezelfde dag! Wie had dat gedacht, zeg ??? Tja, en we konden toch niet enkel voor de jarige N. iets meebrengen en de rest van de feestvarkentjes vergeten, ocharme. Dus, wat was de buit? 1 doos playmobielridders voor N., 1 prikblok voor Jummy en een legomama incl. kindje voor Pokki. Ach, kinderhandjes zijn gauw gevuld. Ook die van denkbeeldige kindjes.

5 opmerkingen:

  1. LOL!
    Slimme Bloenem heb jij zeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend :-D. Ik wist niet dat uw Grote Bloem zo inventief was ;-). Hopelijk kopieert Kleine Bloem dat gedrag dan niet over.

    Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een clevere meid heb jij :-)
    Van wie zou ze dat hebben?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dikke proficiat aan de drie feestvarkentjes! En aan jouw slimme grote bloem. Geweldig toch, die spitsvondigheid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lol, wat een slimme dochter!
    Een gelukkige verjaardag voor alle vriendjes!

    BeantwoordenVerwijderen