donderdag 16 december 2010

Boom van een boom

Het Kerstfeest is weer in aantocht. En anders dan andere jaren staat onze Kerstboom er ook al. Het is elk jaar weer zo'n twijfelding, die Kerstboom. To fake or not to fake, that's the question. We hebben al jaren een plastieken geval, maar die is nogal flink uit zijn fake kluiten gewassen en neemt teveel plaats in naar mijn zin. Want niemand zit graag in zijn zetel naar zijn favoriete film te kijken geplaagd door kriebelende dennetakken in zijn nek. Daarom kies ik al 3 jaar op rij voor een kleinere, échte spar, met echte naalden die al na 2 dagen van pure misère in grote getale op de grond beginnen vallen en daardoor de laatste weken van mijn jaar vergallen omdat ik elke dag moet stofzuigen.
Dus hebben we de zetels wat verschoven en toch maar weer terug naar de nepper gegrepen dit jaar. Of dat in tijden van groeiend eco-bewustzijn zo'n goed idee is weet ik niet, maar kom, hij staat toch maar schoon te schitteren.
En nu maken de Bloemen elke ochtend ruzie over wie de lampjes mag aansteken. Vrede op Aarde voor iedereen!

1 opmerking:

  1. Herkenbaar.
    Ik had zin in een echte boom dit jaar. Maar het is hier ook opnieuw de nepversie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen