dinsdag 5 juni 2007

Sinaasappel-lunchgesprek


Wat beweegt elke vrouw als het zomer wordt? Juist ja, cellulitis. Daarom gooide mijn vrouwelijke collega U. de volgende vraag op de lunchtafel: "Werken al die antisinaasappelhuidcremekes nu echt??" Waarop mijn andere vrouwelijke collega K. repliceerde: "Jaja, naar 't schijnt wel want dat stond toch in de Goed Gevoel van deze maand. En als je die testen mag geloven komt L'Oreal er als beste uit! Ze hebben nu een creme én zo'n een massagemachientje, hebt ge dat nog niet gezien op de affiches?". Jaja, dacht ik bij mezelf, en als ge dat (minstens 3 keer per dag natuurlijk) gebruikt, zijn uw billen binnen de twee weken gegarandeerd 0.1 cm smaller en lijken ze niet langer op een appelsien maar toch al op een mandarijntje, wat misschien al enige troost kan schenken. Ik zou dan wel nóg een uur vroeger moeten opstaan om te kunnen smeren en masseren, bovendien zou ik de helft minder lunchtijd met mijn collega's hebben (om te kunnen smeren en masseren) en ook mijn plezante avonden met Mijn Liefde zouden aanzienlijk worden ingekort (om te kunnen smeren en masseren), en ze zijn al zo kort.
Eventjes werden er onder ons, de vrouwelijke collega's ook bekentenissen gedaan. Moedig kwam U. ervoor uit dat ze last heeft van cellulitiskwabjes op haar knie, waarna ook K. teleurgesteld toegaf, én liet zien, dat haar knieën eveneens versierd waren door vetophopingen. Ikzelf gaf ridderlijk toe dat mijn knieën 1 grote vethooop zijn en dat ik tevens de trotse bezitster ben van een sinaasappelkuil in mijn rechterbil. Een kuil zó diep dat pakweg een gemiddele kabouter er waarschijnlijk niet meer levend uit raakt, moest hij er per ongeluk invallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten