donderdag 7 februari 2008

Eénjarigenfuif

Dat kindjes van om en bij één jaar zo verschillend kunnen zijn?

Dat wist ik niet, maar daar ben ik vandaag dus achtergekomen. Tijdens een gezellig namiddagfeestje samen met vier andere mama's van vier respectievelijke baby's van om en bij één jaar.
De ene spruit is klein en sprieterig maar súpervinnig. De andere ziet eruit als een bijdehante anderhalf jarige en gedraagt zich navenant (rennen en tutjes afpakken) Nog een andere dreumes is klein en rond en heeft zo'n helderblauwe ogen dat hij er menige mens mee van de Mediterannée laat dromen. En nog eentje heeft het guitigste en meest grappige babyhoofdje dat ik in mijn leven bij een baby gezien heb.

En dan was er tot slot mijn Kleine Bloem. Ook weer helemaal verschillend. Rond en gezond, goed in het vlees, een baby waar ge pak aan hebt, zoals ze zeggen. Met een meer dan gezonde eetlust. Zonder zin om te stappen. Maar wel in het bezit van een zeer speciale kruipstijl waarbij ze 1 been achter zich aan sleept alsof het één of ander overbodig attribuut is dat er maar wat bijhangt. Een wormvormig aanhangsel zeg maar.
Bovendien heeft ze van alle kindjes het meest van zichzelf laten ruiken. Maar liefst 2 'accidentjes' waren haar deel. Spijtig van de lasagna die ik had gemaakt. Hij smaakte toch iets minder goed dan gehoopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten