zondag 6 april 2008

Breng variatie in uw weekend

Weer een rijkgevuld weekend achter de rug.
Liefde wilde zaterdag weer klusjesman spelen in ons nederige stulpje en dan heeft hij liever geen voor de voeten en tussen de ladders lopende Bloemen. Dus trok ik zaterdagmorgen, gepakt ende gezakt, blij ende opgewekt, met de Bloemen naar het grootste shoppingpaleis van het heelal en omstreken. "Joepiiiiieeee! ", riep Grote Bloem toen ik haar vertelde waar we naartoe gingen.

Ik had expres geen 2 buggy's meegenomen want die kon ik toch niet in m'n eentje duwen. Ik vertrouwde dus maar op het oneindige uithoudingsvermogen en de sterke loopbenen van Grote Bloem. We struinden nog geen 10 minuten door de shoppinggangen en het begon al. "Mamaaaa, ik heb pijn aan mijn benen, ik kan niet meer stappen, mamaaaa". Ik had geen zin om mijn met moeite vastgesjorde Kleine Boem terug los te worstelen en in de draagdoek te wurmen om Grote Bloem in de buggy te kunnen laten plaatsnemen. Dus bleef ik kordaat voet bij stuk houden. "Neeeee schatteke, je moet vandaag flink stappen en als je flink gestapt hebt dan krijg je straks ook iets van playmobiel". En zoals menige moeder wel zal weten, werkt omkoping altijd. Spijtig genoeg was playmobiel niet genoeg, maar moest er ook nog een ijsje bij, plus een bezoek aan de binnenspeeltuin met tante K., in de namiddag.

En tante K. was weer gewéldig, dames en heren. Terwijl ik mij met Kleine Bloem in de peutertuin, tussen de agressieve, door het lawaai en de suiker opgefokte, koters waagde, liep tante K. de hele namiddag in het speelparadijs achter Grote Bloem aan. Als was ze haar trouwe schoothondje. Van ballenbad, naar doolhof, naar springkasteel, naar dansvloer, naar glijbanen, en alles weer opnieuw en opnieuw en opnieuw. Na de nodige junkfood te hebben verorberd zijn we dan rustig terug huiswaarts gekeerd. Met een Kleine Bloem die binnen de 5 minuten in dromenland was en een Grote Bloem die zich dapper wakker hield om al haar avonturen aan papa te vertellen. Poeh hé.

Vandaag heb ik Mijn Liefde meegeholpen met klussen. Jawel jawel. Ik heb geschuurd en geplamuurd en ik ben naar de Brico gereden voor plamuursel en opvulmiddel en glasvlies. Maar daar hadden ze geen glasvlies, dus ben ik ook nog eens naar de Gamma gereden voor dat glasvlies. Toen ik even later al flink met het plamuurmes aan de gang was, werd Mijn Liefde plotseling erg ongerust over de grootte van de pot opvulmiddel die ik had meegebracht (allez, eerder over de kleinte eigenlijk, want hij dacht dat hij niet ging toekomen en liet me nog eens ostentatief al de gaten zien die nog opgevuld moesten worden).

Shoppen is natuurlijk altijd beter dan werken, ook als dat bij de Gamma is, en ook als je maar één ding nodig hebt, dus toog ik reeds voor de derde maal opnieuw naar de doe-het-zelf-zaak voor een grotere pot opvulmiddel. Daar was het inmiddels zo druk dat ik meer dan een uur kwijt was. Bij thuiskomst bleken de gaten reeds opgevuld. Hij was dus toch toegekomen. Verder ben ik niet meer zo produktief geweest.

Wilt u weten welke van de twee dagen de vermoeidendste was? ;-)

1 opmerking:

  1. Moest je er nog aan twijfelen: ik vind het fantastisch om als een schoothondje achter uw Grote Bloem aan te hollen :-D
    't Is zo'n schatteke!

    En uw Kleine Bloem is zoooo ongelooflijk groot geworden ten opzichte van de vorige keer! Praten, stappen, lopen, wijzen, antwoorden, dansen, schommelen, ...

    Ze worden groot, jouw bloempjes!

    BeantwoordenVerwijderen