dinsdag 26 augustus 2008

Het vijfde jaar...


...van Grote Bloem is vandaag aangebroken. En ze is plotseling erg ontloken want ineens kan ze (naar eigen zeggen) veel meer.

"Nee, mama, ik kan nu zelf mijn boterham smeren want ik ben al VIER jaar hè!" (terwijl ze de boter in lagen van centimeters aanbrengt)

"Kijk mama, ik kan die préparé zelf opendoen, want ik ben nu al VIER jaar hè"! (terwijl ze met haar bot kindermes tevergeefs in het doosje prikt en het doosje even later teleurgesteld aan mij geeft)

"Ja hoor, mama, ik ga nu altijd op de WC want ik ben al VIER jaar hè!" (terwijl ze half over de bril plast)

"Neu mama, ik wil niet meer naar Hopla kijken, want ik ben al VIER jaar hè!"("en Hopla is voor baby'tjes hè? ")

"Kijk mama, ik kan al zelf in de bakfiets, want ik ben al 4 VIER jaar hè!"(terwijl ik haar net op tijd vastgrijp om te voorkomen dat ze met bakfiets en al op de grond kwakt)

"Mamaaaaa? Mag ik een héééééél klein beetje cola drinken, want ik ben al VIER jaar hè!" (met een ongelooflijk lief en uitgestreken vierjarigensnoetje).
Ach ja, zeg ik, waarom niet? (*smelt smelt*)

9 opmerkingen:

  1. Vier jaar en ze heeft haar moeder al mooi te grazen met haar schattige snoetje! Wacht tot ze veertien is en een navelpiercing vraagt met diezelfde blik ;-)

    De vluchten naar de wereld van K3 leken redelijk volzet, dus het zal vermoedelijk iets anders worden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiep hiep hoera voor grote bloem (een dagje te laat).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een gelukkige verjaardag aan grote bloem (ook van geboortedagsgenootje P. ) die teleurgesteld is dat hij niet ineens ongelofelijk gegroeid is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hiep hiep hiep hoera voor Grote bloem!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vier jaar is toch ook al erg goot, he, mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat voor het VIJFDE levensjaar van grote bloem dat nu is aangebroken ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allez Ellen, waar heb je het over, dat stond er toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat ook van mij voor Grote Bloem!
    Moge ze even fleurig blijven verder groeien en bloeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat, vier dikke kussen!
    Amai ze trekt keihard op u!

    BeantwoordenVerwijderen