vrijdag 17 oktober 2008

Krijgen wat je wilt

Ok. Volgens mijn collega's is het simpel. Ze hebben het net geleerd op hun training "assertief communiceren".

Wat moet je doen? De DESC-methode gebruiken!

D= Describe= "Schat, ik zie dat gij steeds uw sokken laat slingeren.
E= Express= "Ik word daar erg kwaad van" (om met 1 emotie te beginnen)
S= Specify= "Ik zou willen dat ge ze in het vervolg schoon in de wasmand deponneert"
C= Consequence= "Anders een maand geen seks"

Zou dat echt lukken of is het te mooi om waar te zijn?

3 opmerkingen:

  1. Het lijkt me het proberen waard ;-)
    En laat me maar weten of het helpt of niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je het zo bekijkt, is het eigenlijk wel erg dat je hiervoor een cursus moet volgen en dat ze daar op die cursus ook nog trucjes vinden om bepaalde doelen te bereiken. Ik bedoel: hoe komt het toch dat sommige mensen -en geloof me, het is niet iets typisch mannelijk :)- dat gewoon niet in zich hebben: het spontaan opruimen in het huishouden?
    Enfin, laat me ook maar weten of het helpt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. voila, en nu stapt ge naar uw baas en ....

    BeantwoordenVerwijderen