donderdag 24 september 2009

Vriendenboekjes

Vorig jaar begon het al een beetje. Maar dit jaar is het schering en inslag. En ze zit nog maar in de derde kleuterklas. Elke week krijgt Grote Bloem wel een boekje mee naar huis van één van haar klasgenootjes. En elke keer weer moeten we een origineel antwoord verzinnen op de zeer origenele vragen die in deze boekjes worden gesteld, zoals daar zijn: Ik eet het  liefst? Ik speel het liefst met? Ik heb een hekel aan? Mijn favoriete muziek is? Ik kijk op TV graag naar? ... Natuurlijk kan het kind nog niet schrijven, dus moet Mama dat voor haar doen. En niet zomaar tussen de soep en de pattatten, neen, er moet tijd voor worden uitgetrokken, het lijkt wel een waar ritueel, want IK moet de vragen stellen en ZIJ moet eerst héééél lang nadenken, om dan te zeggen dat ze het niet weet Mama, want ik kan niet kiezen Mama, en wat denk jij Mama? En dan MOET er ook nog eens een foto ingeplakt worden (een mooie en een grote zoals de anderen hè Mama!) en niet te vergeten, het geheel moet dan nog worden afgesloten met de allermooiste tekening die ze ooit gemaakt heeft (met glittertjes Mama!!).
Even tellen... nog een stuk of 18 te gaan dit jaar.

5 opmerkingen:

  1. 17- troost je! Finn heeft er geen en krijgt er ook geen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, zeer dwaze gewoonte. OK als ze het zelf kunnen invullen maar voor kleuters je reinste dwaasheid medunkt. Ik had er vorig jaar eentje in te vullen en ik wens dat zo te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgend jaar kan ze ze zelf invullen. Dat scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee joh, dan begint het van voor af aan! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OMG, Els kwam gisteren thuis met een CARS-vriendenboekje.Terrible! Had Do zelf gekozen. Ja maar dan nog...Je weet dus wat je binnekort te wachten staat...

    BeantwoordenVerwijderen