zaterdag 5 juni 2010

Elk kind is blij met een wind

Een tijdje geleden introduceerde ik het 'Flinkheidsdiploma', waarop de Bloemen elke avond voor het slapengaan een streepje mogen zetten als ze flink zijn geweest, en dit gedurende voornamelijk de hele dag. Een poging om voor de verandering iets opvoedkundiger te werk te gaan dan ze bijvoorbeeld moederziel alleen in de kelder op te sluiten om de zoveelste driftbui te bedwingen (graptje hè)
Nu wil het zo zijn dat ik beloofd heb dat de Bloemen na het bijeensparen van 10 streepjes op hun diploma een 'kleine' verrassing van mij krijgen (dju toch, waarom eigenlijk al na 10 streepjes??)
En nu wil het toeval dat we net vandaag de Bart Smit aandeden voor het zoveelste cadeautje voor het zoveelste verjaardagsfeestje. Dus ik zeg: "kies ook maar ineens een KLEINE verrassing, omdat jullie 10 streepjes hebben", waarmee ik wilde zeggen: kies iets goedkoops, en waarmee ik dacht: dan hoef ik zelf niks meer te bedenken. Kleine Bloem, in al haar vastberadenheid, grijpt vrijwel meteen naar het prinsessenstempeldoosje van 3 euro waar ze al een half uur haar ogen niet van afhoudt. Maar Grote Bloem, met al haar gewik en geweeg, moest zoals altijd de hele winkel rond. En dan nog eens opnieuw. Wijzend naar dure barbies en ingewikkelde computerspellen en knutseldozen waar ze nog te klein voor is. Tot haar oog plotseling valt op volgend tja, hoe noem je zoiets,...attribuut? ding? voorwerp?...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten