dinsdag 29 juni 2010

Bye bye kleuter n° 1


Het schooljaar is finito. Net zoals de drie kleuterjaren van Grote Bloem. Ik herinner het mij als gisteren hoe ze aan het einde van de eerste schooldag door haar traantjes heen opgelucht zuchtte: "Jij mij halen hè mama, want jij mijn dikke vriend hè mama? ". En ze was nog zo klein toen, en zo verlegen... Met een emo-kip als moeder...
En er is niks veranderd, op drie jaar tijd. Bij de moeder toch niet. Bij Grote Bloem kwam er geen traantje aan te pas afgelopen weekend op haar eerste echte diploma-uitreiking. Fier en stralend nam ze haar document in ontvangst, zong ze het afscheidslied en amuseerde zich de hele namiddag nog eens kostelijk met al haar vriendjes van de klas. De moeder daarentegen, was content dat ze haar zonnebril mee had. En de fotocamera.

4 opmerkingen:

  1. Hier nog een jaartje wachten voor onze oudste de kleuterdeuren achter zich dicht trekt...ze zijn zo veranderd eens ze aan hun schoolcarriere beginnen!

    Veel succes voor grote bloem volgend schooljaar...maar nu toch nog eventjes lekker genieten van 2 maanden vakantie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp je heel goed! Ruben mag maandag naar het peutergroepje en ik weet niet of ik het droog hou. Ben ik dan nog erger?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. enorm he, hier ook nog 1 kleuterke na de zomervakantie

    mor twent snel zenne
    binnen 2m hebde een discussie want het is niet een boom maar één boom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen