woensdag 5 september 2007

Sporten is gezond


Dan heeft een mens al eens een sportieve hobby gevonden, raak ik toch wel niet geblesseerd zeker! En ik heb nochtans niks geforceerd, langzaam opgebouwd, ik had goede schoenen (enfin dat denk ik toch want het ware dure en gemakkelijke). Maar mijn achillespees en de plek eromheen en ook mijn enkel bij nader aanvoelen, doen dus zeer. Niet alleen als ik loop, maar ook als ik stap of als ik gewoon op een stoel zit. Of als ik met mijn dochter de kabouterdans doe of op mijn hurken ga zitten om haar speelgoed voor de 627ste keer op te ruimen...
De osteopate spreekt over een ontsteking en zegt dat ik minstens 3 weken moet rusten. Daarbij vertelde ze me haar eigen 'veelbelovende' vehaal waarin zij zelf eveneens was beginnen lopen en nu al 5 maanden (!!) stilligt, met krak hetzelfde probleem. De dokters staan met lege handen.

"Ga dan zwemmen", zei ze. "Want daarmee kan je niks verkeerd doen", zei ze.
Behalve de stress op mijn lijf halen omdat ik:

  1. altijd moet zorgen dat m'n benen en bikinilin gewaxt zijn.
  2. een fatsoenlijk badbak moet hebben dat een beetje flatterend is voor mijn michelinrolletjes.
  3. me moet omkleden in veeeeel te kleine kleedhokjes en met mijn blote voeten op een smoezelige vloer vol voetschimmelbacteriën moet staan.
  4. mijn haar in een badmuts moet wriemelen.
  5. mijn kleren in een veeeel te klein kastje moet proppen, waar ik 2 euro voor nodig heb die ik dan natuurlijk juist niet bij de hand heb en moet gaan wisselen of bedelen bij iemand anders.
  6. me intussen druk maak of de man achter mij niet vol walging zit te staren naar mijn kwabberige sinaasappelbillen.
  7. me in ijskoud water moet storten dat elke keer opnieuw de weg naar mijn neusgaten weet te vinden.
  8. 20 saaie baantjes moet trekken terwijl ik oude spartelende mevrouwtjes moet ontwijken en te pas en te onpas een stamp krijg van brute onderwaterzwemmers.
  9. alleen maar schoolslag kan zwemmen om dat ik na 2 meter crawl verdrink en na 3 meter rugslag in de breedte aan het zwemmen ben i.p.v. in de lengte.
  10. na een half uur terug hetzelfde ergerlijke kleedhokjesritueel moet doorlopen.


Neen dank u. Ik zal wel rusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten