woensdag 12 december 2007

Anti(trouw)conceptie

Voorbereidingen voor den trouw, ik zie er tegenop zoals Bart de Wever zou opzien tegen een intiem etentje met Joëlle Milquet. Of zoals ik vroeger tegen examens opzag. Want zoals u al weet heb ik een hartsgrondige hekel aan telefoneren met mensen die ik niet ken. Mensen waar ik iets van moet verkrijgen, mensen waar ik mee moet onderhandelen, mensen die mij trachten in 't zak te zetten waar ik bij sta ... Maar ja, een hele trouwdag voorbereiden zonder één enkele telefoon te plegen is de utopie der utopieën. Zo slim om dat te weten ben ik nu ook nog wel. Dus ofwel moet ik de hele santeboetiek afblazen, ofwel moet ik zo'n dure Jennifer Lopez-achtige weddingplanner inhuren ofwel moet ik het toch maar zelf doen.

Vandaag, met één maand vertraging de allereerste telefoon dan toch maar gepleegd.

Ikke: Ja goedemiddag, ik bel even om een afspraak te maken om te horen wat de mogelijkheden zijn bij u voor ons trouwfeest.

Madam van een zaal: OK, belangrijkste vraag, voor wanneer is het?

Ikke: 21 maart 2009

Madam: Oh dat is wel goed op voorhand hè?

Ikke: Ja, maar het is de eerste dag van de lente, een zeer gegeerde trouwdag, dacht ik. Dus daarmee dat ik zo goed op voorhand ben. De zaal is het belangrijkste, is me verteld.

Madam: Ja ge kunt er niet vroeg genoeg bij zijn wat dat betreft. Maar ik heb nog geen boekingen voor die dag, dus dat zit al goed. En wat is uw concept?

ikke: Eeeeeuhm, concept, eeeeeuhm, nog geen idee. Het is namelijk nog lang hè?

Madam: Ja maar weet u al hoeveel genodigden er zullen zijn? Ziet u het groots of eerder bescheiden?Hebt een bepaald thema in gedachte?

Ikke: Ja bescheiden toch wel, maar hoeveel genodigden, tja we hebben wel ongevéér een idee maar dat is nog niet zeker, dat kan nog veranderen he, dat hangt af van wat de mogelijkheden zijn, natuurlijk hè? En thema? De liefde zeker?

Madam: Weet u wat, ik denk dat ik u best eerst een brochure opstuur met uitleg over onze zaal, zodat u toch al geen dingen van ons verwacht die we niet kunnen bieden. Snapt u?

Ikke: Jazeker ik snap het. Maar ik heb de brochure al op het net gelezen, als dat die brochure is waar u het over hebt natuurlijk.

Madam: Neen, dat is geen uitgebereide brochure, ik stuur u de uitgebreide inclusief het grondplan van de zaal. Dan hebt u meteen de precieze afmetingen.

Ikke: Euuuuhm ja dat is goed, ik zal daar mijn oog dan al eens over laten heengaan zeker? Maar ik wil ook een afspraak. Als het kan.

Madam: Ja, dat kan. Kan dat na Nieuwjaar, want met die kerstdagen voor de boeg, u weet wel hoe druk...bla bla bla ...

Resultaat: allereerste afspraak is voor half januari! Hopelijk heb ik tegen dan een concept. Waar vindt ge zoiets? Bestaan er winkels waar ge dat kunt kopen? Concepten voor trouwfeesten? Help! Iemand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten