vrijdag 9 juli 2010

Bejaardenmishandeling

"Danneels in shock na urenlange ondervraging", stond er gisteren in mijn lijfgazet.
Ocharme ocharme ons Kardinaleke toch. Hem zó pesten! Een hele dag lang!

Ook wel heel plezant om te lezen voor slachtoffers die al TIENTALLEN JAREN! (of langer ) het trauma met zich meezeulen en al die tijd geen gehoor kregen, nergens, bij niemand binnen de Kerk, ook niet bij de Kardinaal zelve die zachtjes met zijn godvergeeftiedereenzalfke over de psychische wonde streek om hen daarna zo snel en zo verveeld mogelijk buiten te kijken.

3 opmerkingen:

  1. En dan dient hij zelfs nog klacht in omdat hij vindt dat hij 'schade' heeft opgelopen door alle perslekken etc...ik walg ervan, echt waar...jarenlang liepen ze met oogkleppen en werd alles in de doofpot gestopt...ik hoop van harte dat er een degelijk gevolg aan zal gegeven worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch moeten er vragen gesteld worden bij de gretigheid waarmee er details over het onderzoek naar buiten worden gebracht. Die hebben niets meer te maken met integere waarheidsvinding, maar alles met ordinaire sensatie- en wraakzucht.

    Ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als er bij mij fotootjes van de Canvascollectie op mijn harde schijf gevonden worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk. Het onderzoek moet wel degelijk gevoerd worden. En de details moeten van de hoofdzaken onderscheiden blijven.
    Maar wat mij stoort is de manier waarop de hele klerus zich altijd maar weer opstelt.Ze grijpen de hele situatie weer aan om zich te wentelen in hun slachtofferpositie.

    BeantwoordenVerwijderen