zaterdag 10 juli 2010

Hup Holland Hup!

Eens in de zoveel weken ga ik naar een Nederlandse supermarkt en dan neem ik mee:
  1. Babyvoeding, wegens de helft goedkoper
  2. Luiers, wegens bijna de helft goedkoper
  3. Pindakaas. De echte van Calvé (smeuïg tot op de bodem!)
  4. Gestampte muisjes (Klinkt kei-vies maar is lekker. Vooral op warme toast met lekkere vette roomboter d'eronder)
  5. Een paar pakken nasi-mix
  6. Gebakken uitjes om op de nasi en andere oosterse gerechten te strooien of om gewoon zo uit het pak te eten. (Dat zou ik beter in dozijnen inslaan, zo lekker vind ik dat)
  7. Hero cassis limonade
  8. Vla in alle soorten en smaken (Vanille, chocolade, dubbel, met yoghurt, met room, caramel, engazomaarvoort. Alleen jammer dat de versheidsdatum het slechts rekt tot één week verder)
  9. Brokkenspeculaas, die hebben ze daar altijd. Ook als Sinterklaas niet in het land is
  10. Peperkoek (Na uuuren te twijfelen, want het aanbod is te enorm voor woorden)
  11. Pindakoeken voor Mijn Liefste (En ook voor mij)
  12. ...en niet te vergeten: DROP! Vééééél Drop. Liefst zo zout mogelijk. Dubbel of driedubbelzout, als dat zou bestaan.
Nederland is mijn vriend, maar geen vriend van mijn lijn, zoals u kunt lezen.

2 opmerkingen:

  1. Haha, wij komen precies met dezelfde winkelkar buiten als we gaan winkelen in de Brusselse Poort :-) Wel geen héél zoute drop, de pindakaas moet met stukjes zijn en dan nog alle soorten yoghurtdrank die in de kar verdwijnen. Mmmmm ... Anders moeten we op 21 juli naar Maastricht gaan? :-)

    BeantwoordenVerwijderen