maandag 7 januari 2008

Nuchtere prinses


Ik heb voor de allereerste keer in mijn leven in een bruidsmagazine gebladerd. Ik had het beter niet gedaan. Zo'n magazine hangt namelijk aan elkaar met advertenties. Vooral voor bruidskledij. Prachtige prinsesserige jurken. Mijn voornemen om een eenvoudige (lees: goedkope), géén witte, jurk te kopen is aan het diggelen geslagen.
Nochtans, ik wilde niet in het wit, en zeker niet in zo'n typische bruidjurk, want ten eerste ik ben geen maagd meer, getuige mijn twee Bloemen, en moest iemand daar nog aan twijfelen. En ten tweede, na 15 jaar semi-getrouwd leven vrees ik dat ik me eerder zal voelen als iemand die leuk opgedirkt naar een hilarisch verkleedpartijtje gaat dan als een elegante bruid. Het woord 'bruid' alleen al; brrr, ik kan er maar niet aan wennen dat ik die dag ook dat etiket zal dragen.
Ergens past dat plaatje gewoon niet bij mij. Is het omdat ik op de achterste rij zat toen de eigenschap 'Romantiek' werd uitgedeeld? Is het omdat ik nooit het dromerige meisje ben geweest dat fantaseerde van ooit op een mooie zomerse dag, samen met haar prins gesluierd door het gangpad te schrijden? Ik zit me bijvoorbeeld ook al maanden suf te piekeren over hoe we dat allemaal in Godsnaam gaan kunnen betalen. Bye bye droogkast. Bye bye vakanties. Bye bye nieuw salon. Verhuizen? Laat dat ook maar eerst even 15 jaar duren.
Ik ben eigenlijk de aardse nuchterheid zelve. En trouwen is gewoonweg geldverspilling.
Maar oooooooh wat een prachtige jurken ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten