dinsdag 9 februari 2010

Handschoenen gezocht

Ik had een paar. Zwarte katoenen. Maar die waren te koud en die pasten niet bij mijn blauwe muts en sjaal. Dus kocht ik een nieuw paar. Blauwe, warme angorawollen. Maar er rustte een vloek op. Bij een bezoekje aan mijn hondenliefhebbende ouders kreeg één van die (anders doodbrave) beesten ze te pakken. Gatenkaas, mijn mooie nieuwe lekker warme bijpassende petrolblauwe handschoentjes. Mijn moeder was zo lief om de schade te herstellen. Echt waar, je zag er waarlijk niks meer van, geen gat meer te bespeuren. Maar nu ben ik ze dus kwijt. Echt kwijt. Ik vind ze nergens meer. Voor de zoveelste keer heb ik naar ze gezocht vorige week, eergisteren, gisteren en vanmorgen... Alleen al daarom zouden ze de winter voor mij mogen afschaffen. Of zoals Grote Bloem gisteren zei: "Mama, ik wou dat het voor altijd zomer was!".

1 opmerking:

  1. Ik was mijn ook kwijt overlaatst. Ze zaten in de zakken van de bakfiets...

    Leuk dat je weer schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen