vrijdag 12 februari 2010

Spuitjes

Babybloem kreeg gisteren nog maar eens een dubbele shot ziektekiemen ingespoten om niet ziek te worden.
Eigenlijk is dat toch zielig. Zo klein en dan 2 grote spuiten in die babybeentjes. Pijnlijke dan nog wel. Om nog maar niet te spreken van het straffe spul dat ze ingespoten krijgt. Begrijp me niet verkeerd hè, ik ben niet principieel tegen vaccinaties. Het gaat niet alleen over je eigen kind maar ook over het algemeen belang. Ik zou niet graag hebben dat kindjes terug en masse hersenvliesontsteking, difterie of laat staan polio gaan krijgen. Maar het blijft toch zielig, zo een dubbele cocktail in één ruk door dat kleine lijfje jagen. Niet moeilijk dat ze vanmorgen jengelend wakker werd met 38,5° koorts. Ocharme mijn Bloemeke, dan moest ik haar ook nog eens lastigvallen met een suppo. 
Ze was heel flink trouwens. Volgens de dokter één van de zeldzamen.
En neen, ze is niet té dik ;-)