dinsdag 2 maart 2010

Blunder van jewelste

Soms vraagt mijn schoonmoeder mij om een broek te verkorten. Omdat zij ook zoveel voor ons en de Bloemen doet, doe ik daar natuurlijk nooit moeilijk over. En anders zou ik er ook niet moeilijk over doen feitelijk. Zo gebruik ik tenminste nog eens dat machine dat anders ook maar wat staat te verstoffen in ons bergkot.

Zoals u wellicht weet gaat mijn kennis van snit en naad niet verder dan een draadje in een naald mikken en met moeite eens een knoop aannaaien. En pakweg een tafelkleed omzomen lukt misschien ook nog wel met het nodige gevloek en geweeklaag. Maar de twee barbiekleertjes die ik laatst heb gefabriceerd waren echt niet om over naar huis te schrijven, mijn 5 jarige Grote Bloem zou het zelfs beter gedaan hebben.

Maar soit, de broeken dus. Want het waren er twee, hetzelfde model in een verschillende kleur. 9 cm had schoonmoeder gezegd. Ik denk nog: OK, rekening houden met 2.5 cm zoom. En wat doe ik, stoemme kiek? Knip ik er toch geen 11.5 cm af i.p.v.6.5cm zeker! Wederom gevloek en gef*ck natuurlijk. Nu kan ik op zoek naar een nieuw, exact hetzelfde exemplaar. Want met een driekwart model aankomen zou vrees ik, niet echt in goede aarde vallen.

2 opmerkingen:

  1. Je kan het ook altijd proberen op een van de kindjes te steken ;-)
    Zo van : "Seg Bomma, nu heeft ons L.'tje toch wel in je broek geknipt zeker..."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh gij slecht karakter! Uw moeder zo bedriegen!

    BeantwoordenVerwijderen