dinsdag 2 maart 2010

Minder doen voor meer geld

Dingen die je na 3 kinderen afleert of opgeeft:

- flessen wekelijks, laat staan dagelijks steriliseren
- midden in de nacht luiers verversen
- de duurste (want dat zullen wel de beste zijn) luiers kopen
- de duurste (want dat zullen wel de beste zijn) doekjes kopen
- bij de eerste kik van de baby aan de wieg gaan staan om troost te brengen
- bij de tweede kik van de baby haar eruit halen en ermee rondlopen
- de baby wiegen tot ze in slaap valt
- de baby elke dag een verkwikkend bad geven
- de baby na elk bad, dus ook elke dag, helemaal insmeren met warme olie
- de baby elke dag propere kleertjes aantrekken, ongeacht of ze vuil zijn of niet
- de baby propere kleertjes aantrekken bij het minste gemorste of teruggegeven spatje melk of brokje groentepap
- body's en pyjama's strijken
- kleertjes labelen
- stapeltjes maken per kleur in het kleerkastje
- kleertjes kopen tot het kleerkastje uitpuilt.

Of neen, bij nader inzien heb ik dat laatste nog niet helemaal opgegeven of afgeleerd, getuige mijn aankoop gisteren van maar liefst 70 euro hier. Maar ach, met al het geld dat ik nu uitspaar door bovenstaande dingen niet meer te doen...

5 opmerkingen:

  1. yep prioriteiten stellen he
    nu ik heb wel nooit bodys ed gestreken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken er ook wel enkele:

    - pas opruimen op het einde van de dag, niet op elk moment dat je denkt dat er een storm door je huis is geraasd.
    - sommige dingen echt niet zien, met andere woorden: op geschikte tijdstippen eventjes de andere richting uitkijken.
    - de tv omarmen als een bondgenoot in lastige tijden.

    't Brengt misschien geen geld op, maar wel wat extra rust - en zeg nu zelf, die is toch onbetaalbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, euh, sommige dingen heb ik zelfs niet bij de eerste gedaan.
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neeeee, Denise, niet doen! Kan je goed een voornemen in je lijstje zetten? "Ik zet geen toffe kledingsites op mijn blog, zodat andere mama's niet verleid kunnen worden..." Mijn portefeuille (en man) dankt u!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh juij, nu zie ik dat goodmoodkids eindelijk ook grotere maten heeft! Goed!
    Of euh misschien toch niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen