donderdag 22 november 2007

Cadeautjesdilemma


De Sint is in het land. Hij loopt met paard en Piet over de daken en strooit zo nu en dan al eens wat lekkers in één of andere hoek.

Maar binnenkort is het tijd voor het echte werk. Dan moet hij echte presentjes kiezen voor de brave kindjes, waaronder mijn Bloemen.

Hieronder een verslag van een gesprek van de Sint met één van zijn Pieten

Sint: Die brave Bloemen zijn zo braaf. Ik denk dat ik ze ga verblijden met meerdere kleine cadeautjes. Dat zullen ze wel heel leuk vinden.

Twijfelpiet: Oh oh, Sint, zou u dat wel doen? Ze hebben al zoveel puzzels en blokken en spelletjes en vormendingetjes?

Sint: Ja dat is wel waar, dan zal ik ze ook wel heel blij maken door elk 1 groter cadeau te geven.

Twijfelpiet: Hmmmm, tja, ik weet het niet. Is dat niet wat zielig? Kinderen krijgen toch graag meedere pakjes van Sinterklaas? Het maakt niet uit wat erin zit, al is het een stomme prul, het open doen op zich is al wat telt voor zo'n brave kindjes.

Sint: Ja Twijfelpiet daar hebt u ook gelijk in. Dan zal ik nog maar eens mijn grote speelgoedarchief induiken en zoeken tot ik iets vind dat in de tussencategorie valt. Niet te duur of te groot, maar ook niet te klein en zeker iets dat ze nog niet hebben.

Twijfelpiet: Ja maar Sinterklaas, zoiets gaat u nooit vinden, dan kunt u nog maaaaanden zoeken, tegen de tijd dat u dat gevonden hebt, zijn we alweer een jaar verder. En heeft Grote Bloem haar 4de verjaardag al gevierd. En daarbij het wordt nu toch dringend tijd dat u iets vindt voor die lieve Bloemen.

Sint: Ja Twijfelpiet, de tijd dringt en er zijn nog zoveel andere brave kinderen die ik moet bedienen.

Twijfelpiet: Klopt, en denk er ook aan dat u evenveel cadeautjes voorziet voor Grote als voor Kleine Bloem. U zou toch niet willen dat ze door uw keuze jaloers worden op elkaar?

Sint: Ah ja daar hebt u zeker een punt, Twijfelpiet, daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Twijfelpiet: En hebt u er al over nagedacht wanneer en waar u al die mooie cadeautjes zal gaan brengen? Want u moet natuurlijk ook niet voorbij het huisje van Oma en Opa rijden, en dan zijn Bomma en Bompa er ook nog, plus tante J.

Sint: Oh Twijfelpiet, u brengt me toch elk jaar weer zoooooo aan het twijfelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten