zaterdag 17 november 2007

Breibewijs 1


Zoals beloofd, het bewijs van mijn opzetsteken.

Ik had vandaag ook graag een ietwat indrukwekkender resultaat getoond. Maar dat zal niet gaan want ik ben vastgelopen op het begin, nl. de rechte steek. Ja lach maar. Het leuke boekje beschreef zogezegd perfect hoe je een rechte steek moet breien. Met tekening en al erbij. Maar helaas helaas, het leuke boekje schiet tekort in zijn praktische aanwijzingen. Oftewel ben ik te dom om ze te begrijpen, dat kan ook. Een mens kan ook niet overàl de beste in zijn hè?

Morgen dan maar mijn mama om hulp vragen. Al kan ik al voorspellen wat ze zal zeggen. "Wat moet dat worden? Een sjaaltje? Voor één van je Bloemen? Kom, geef maar hier, dat IK het voor je brei !". Mijn mama heeft altijd heel veel vertrouwen in mij gesteld hoor, daar niet van. Ze dacht vroeger werkelijk dat ik alle beroepen van de hele wereld aankon. Alleen denk ik dat ze me niet echt in het beroep van handwerkster zag. Verder verdenk ik haar er gewoon van dat ze het allemaal veel te graag zelf doet. Maar nee, o nee, mama, deze keer zet ik door. Zet me morgen gewoon op de juiste weg, die van de rechte steek, en ik zal je verbazen zoals ik je nog nooit verbaasd heb! Eindelijk, eindelijk zal je gezegend zijn met een perfecte dochter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten