vrijdag 25 juli 2008

Brol

Ik moet stoppen met gierig zijn. Ik ga in het vervolg alleen nog dingen van topmerken kopen, want alles wat ik van goedkopere merken koop gaat altijd veel te snel kapot. En ik háát het als er iets kapot ga dat ik alle dagen nodig heb. Zo is onlangs ook ons afwasmachien voor de derde keer op rij kapot gegaan, waardoor ik me bijna, bij-na, bekeerd had tot de religie van de Metdehandafwassers. Bijna hè ;-) Maar goed, dat is een ander verhaal.
Ik had het over onze gloednieuwe buggy. Gekocht in een baby overstockwinkel. Er stonden schone en, op het eerste zicht, stevige buggy's aan niet te dure prijzen. Ik stond te twijfelen. Mijn verstand riep 'Mens, koop toch een fatsoenlijk merk in een fatsoenlijke winkel, ge gaat er jaren plezier van hebben en er komt nooit iets aan'. Maar, mijn portemonnee schreeuwde heel hard 'Néé, néé, zottin, da's vééél te duur, koop zo een goedkopere die is toch even goed en daarbij, komt er iets aan dan hebt ge toch garantie.' Gierig als ik ben, heb ik natuurlijk weer de raad van mijn portemonnee gevolgd.
Hoe lomp kon ik zijn? Het ding is nog geen 2 maand oud en het is al naar de knoppen. Mijn Liefde reed er daarstraks een stoepke mee af, en KNAK, er kwam een vijs los, en VLAM, het ding plooide in elkaar, met Kleine Bloem er nog in, ocharmkes toch.
Lé-vens-geváárlijk als je het mij vraagt ;-)


Morgen mag Mijn Liefde met zijn bakfietstechnologie nog vers in het geheugen trachten het (on)ding te repareren. Want als ik op garantieservice moeten wachten, is Kleine Bloem het ding misschien al ontgroeid. Een welgemeende GVD!

6 opmerkingen:

  1. aldi jom vier jaar, twee kinderen later die erop springen dansen en er altijd met twee op staan en het ding piept zelfs nog niet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woehaha, zoals het ding er nu uitziet denk ik dat het gewoon ook een bakfiets dacht te zijn. Medeleven, medeleven,...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @kermit: ja, die stond ook in die winkel, heb nog getwijfeld maar die leek me zo onstabiel en breekbaar. Had beter moeten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neeeeeegene zapp! Het is brol, die voettree is te smal :-) Ik heb de mijne even rap terug verkocht dan dat ik hem gekocht had.

    BeantwoordenVerwijderen