zondag 6 juli 2008

Oh Romeo, Romeo...

Ik schreef me enkele maanden geleden in, in een bui van 'ik ga eens iets compleet geks doen'. Ik ben nog steeds op zoek naar mijn absolute passie dus misschien ligt ze daar wel, dacht ik...
In het brochuretje van Vormingplus stond dat je geen ervaring moest hebben, alleen een flinke dosis spelenthousiasme. 'Nou, dat enthousiasme zal dan misschien nog wel komen', dacht ik...

3 Maanden later was er nog steeds geen echt enthousiasme. Wel knikkende knieën en een bang hartje. Zouden er nog mensen zijn zoals ik, die niks, maar dan ook geen enkel greintje ervaring hebben? Of zou iedereen wel al een beetje toneel gespeeld hebben en de basiskneepjes van het vak al kennen? En natuurlijk, ik was er zeker van, ik ging me hópeloos belachelijk maken en constant met m'n mond vol tanden staan en absoluut de zwakste schakel van de groep zijn. Maar ja, wie niet waagt niet wint.

En warempel, het bleek ongelooflijk goed mee te vallen, mijn 4-daagse theaterworkshop! Na een eerste onwennig half uurtje was het ijs gebroken en klom ik al improviserend op en af het podium alsof ik in een aflevering van Onvoorziene Omstandigheden of De Lama's meespeelde. Zo kroop ik vlotjes in de huid van een rázende echtgenote, een verlegen schoolmeisje of een pretentieuze Hollandse politica. Of een man die een huwelijksaanzoek deed, dat was ook tof om te spelen. En die rol van filmster met chichi-maniertjes, die was me pas écht op het lijf geschreven ;-) ...Het was zó leuk dat ik gewoon de tijd vergat en het spijtig vond dat de 4 daagse erop zat. Het is echt beginnen kriebelen, dus ik ben vastbesloten om vanaf volgende week aan mijn flitsende Hollywoodcarièrre te beginnen! U hoort nog van mij!

4 opmerkingen:

  1. Klinkt geweldig! Ik ben benieuwd voor binnenkort *dikke vette knipoog*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer mogen we je komen bewonderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw! Meer van dat. En laat het weten wanneer we mogen komen kijken, he.

    BeantwoordenVerwijderen