woensdag 16 juli 2008

ge krijgt het weer dat ge verdient...


...zegt mijn schoonma altijd. Als deze wijze uitspraak ook waar is hebben we met z'n allen toch heel wat fout gedaan om zo'n flutzomer te krijgen. Niet?
Vanmorgen om 8.15u vertrokken met mijn hypergloednieuwe bakfiets met Grote Bloem erin, die ik onderweg bij de wijze schoonma moest droppen. Mijn Liefde verzekerde me dat het pas om 9.00u zou beginnen regenen. Dat had hij gezien op buienradar, dus ik riskeerde het. Ik was nog geen meter van huis of het begon al te miezeren. 400 meter verder waren Grote Bloem en ik kletskliedernat natuurlijk. De bakfiets heeft ook een bijgeleverd regenkapje, maar dat kon ik nog niet gebruiken wegens nog ontbrekende vijzen.

Oh oh oh wat hoop ik toch met ganser harte dat augustus zomers zwoel en verstikkend heet gaat zijn.

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad stoemme dinges die buienradar. Iedereen is er vol van maar ook ik heb menigmaal natheid uit de hemel weten vallen terwijl die volgens het ding nog mijlenver was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het weer dat ge verdient? Merci, dan. Mijn verlof zit er bijna op en het leek meer een herfstvakantie dan een zomervakantie :-(. Dit was het laatste jaar dat we thuis bleven tijdens onze vakantie! Ipv opgeladen terug aan de slag te gaan, zal ik een vat vol frustratie zijn... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen