vrijdag 11 mei 2007

snotterdesnot

Weer eens, voor de zoveelste keer dit jaar, een snotkop. Al vanaf het moment dat ik uit mijn bed kom voelt het alsof mijn schededeldak onder hevige druk staat en het snot er elk moment via mijn oren zal uitbarsten. Maar de snotlava zoekt zijn weg liever via mijn neus die zich al kriebelend voorbereidt op het gebeuren. Snel snel ga ik op zoek naar zakdoeken, keukenrol of tissues om mijn onstuitbare niesbui op te vangen evenals alles wat daarnaa komt. Als het niezen niet zo goed wil lukken pas ik de truc toe die ik van mijn zusje geleerd heb in de tijd dat zij worstelde met haar huisstofmijten. Ik kijk naar het licht. Eender welk licht does the trick: daglicht, de zon, een gloeilamp, een halogeenlamp, zelfs een spaarlamp kan wonderen doen.
Voor de rest probeer ik met zeewater en luchtwegenthee min of meer de dag door te komen.
HAAAAAPITSCHJOE!! SANTE!


1 opmerking:

  1. Die truc ken ik ook. En als dan eindelijk bijna die verlossende niesbui komt, gaat de telefoon of spreekt iemand je aan... Om een moord te doen!

    BeantwoordenVerwijderen