maandag 3 maart 2008

Dweilen met de kraan open

Daarstraks kwamen we onder de collegae op het thema 'dweilen'. De volgende vragen passeerden de revue:

Wie dweilt er nog?
Hoe dweil je dan?
Met wat dweil je?

Na wat geklaag van mijnentwege over de nieuwste Vileda-dweilen, kwam de aap uit de mouw. Het feit dat die ondingen niet goed dweilen en altijd loskomen van mijn aftrekker ligt compleet aan mij. Blijkbaar dweil ik verkeerd.
Hoe dweil ik dan? Ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik doe toch een poging. Ik smijt mijn dweil op de grond, zet de aftrekker erop, doe één flap van de dweil over de aftrekker en begin te dweilen. Zoals mijn moeder het mij geleerd heeft en het ongetwijfeld nog steeds zelf doet. Zoals het me al pakweg 15 jaar fantastisch goed lukt. Zelfs met de meest goedkope dweilen. Fout dus. Het moet anders. Je moet iets doen met dubbelvouwen en overslaan of zoiets. Ik snap hem niet. Vileda my *ss, ja!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten