woensdag 12 maart 2008

Monnikskap

Gisteren naar den doktoor geweest voor mijn nek en linker bovenrug. Die komen namelijk elke keer in opstand als ik een verkeerde beweging maak. Bijvoorbeeld als ik Grote of Kleine Bloem te snel wil oppakken om het vooruit te laten gaan. Dan zit ik van de éne seconde op de andere in een onzichtbaar harnas en kan ik mijn hoofd amper draaien, tenzij ik mijn hele lichaam meedraai. Wat niet alleen een pijnlijke zaak is, maar ook nog eens lijkt alsof ik een 89 jarige ben die stijf staat van de artrose.

Wat zei den doktoor? Blijkbaar heb ik een monnikskapspier. En nog straffer. Blijkbaar zitten daar minuscule scheurtjes in waardoor hij steeds weer ontsteekt. Ineens kreeg den doktoor ook mijn flashy schoudertas in de mot. "Hoe draag je die?" vroeg hij. Ik antwoordde in alle eerlijkheid dat ik hem steeds over mijn linkerschouder draag, ook als ik met mijn twee bloemen op de fiets zit en krampachtig in evenwicht probeer te blijven. "Investeer eens in een goeie bagagedrager" zei hij. Hij had precies niet goed geluisterd naar mijn verhaal over mijn TWEE bloemen op de fiets (één van voor en één van achter dus). Ik antwoordde dat hij me dan beter een recept voor een bakfiets kon voorschrijven. Daar kon hij gelukkig en begripsvol mee lachen.

Nu moet ik 9 keer naar de kiné. En daar moet ik natuurlijk jammergenoeg zelf voor bellen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten