woensdag 19 maart 2008

Relax, just do it!

Nog steeds geen foto van Kleine wandelende Bloem, helaas. Er is altijd wel een hinderende factor in het spel. Ofwel kunnen we het toestel niet meer vinden, ofwel vergeten we het toestel mee te nemen, ofwel zijn de batterijen plat. Ofwel zijn we gewoonweg altijd te laat want op het moment dat je met je vinger ook maar richting knopje beweegt, is dat voor Kleine Bloem hét signaal om terug op haar achterwerk te ploffen, vergezeld van een luid en duidelijk "AUW AUW AUW !"


En nog méér nieuws. Blijkbaar sluit het ene wonder het andere niet uit, want ineens kan de Kleine Bloem ook klanken uitstoten die zowaar op woorden lijken. Zoals daar zijn:


-peepie (= baby)
-paajdje (=paardje)
-fgggg + armgebaar (=vogel)
-falle (=gevallen)
-tsssch tsssch (=tutje)
-kikooke (=konijntje)
-poepa (=bumba)
-ika (=nika)
-koko (=chocolade)
-papa (=mama)
-mama (=papa)


Verder wil ik nog even zeggen, en het begint hier al een serieuze hypochonderblog te worden, dat mijn keel pijn doet en dat ik nog steeds ettelijke keren per dag een blaffende zeehond nadoe.


Ik had gehoopt dat het zou beteren door een zalig dagje relaxen en saunaën, maar niets is minder waar. Het sauna en relaxdagje was wel zeeeeeeer relaxerend, dat wel. Met dank aan de Camelotbewoners, trouwens.



Het was de eerste keer dat we een echte publieke sauna aandeden, hetgeen wel wat aanpassingsvermogen van mij vergde in het begin. Ik geef me namelijk niet graag bloot. 14 jaar innig samenzijn met Mijn Liefde heeft daar jammergenoeg nog niet veel aan veranderd. Maar ach, in de sauna moet iedereen in natura, dus wat geeft dat, dacht ik. In de huisregels stond trouwens dat 'discreet naakt' de regel was. Iedereen gedrapeerd in een handdoek of badjas, dus. Maar eens in de naaktzone bleken de handdoekken en badjassen allemaal mooi aan kapstokjes te hangen i.p.v. rond de lendenen van de bezoekers. Blote lijven bij de vleet in ALLE maten en proporties. Ook in XXXXXL maten. Zo was er bijvoorbeeld de man die maar niet uit het bubbelbad kwam . Ik had er al 2 saunarondjes op zitten, en elke keer dat ik in bubbelbad wilde, lag die typ er nog steeds in te broebbelen. Van waar hij lag had hij bovendien een goed zicht op de koude en warme doorloopbaden waar menig man en vrouw doorliep, hem waarschijnlijk de meest spannende fantasieën bezorgend. Nog een half uur later vond ik het welletjes en wilde nu echt ook wel eens broebbeltjes rond mijn lijf voelen en samen met Mijn Liefde besloot ik er toch maar in te gaan. Gevolgd door nog enkele andere mensen. Toen vond de man die maar niet uit het bubbelbad kwam het blijkbaar te druk worden en stapte er plotseling uit. Ineens zakte het water ons tot de tenen, bij manier van spreken. Ik zeg het u, moest ge deze, op een olifant gelijkende, man zijn 'slurf' hebben willen aanschouwen, ge zou wereldkampioen gewichtheffen moeten zijn. Gezond kan dat toch niet zijn, denk ik dan.

Net zo min als al rokend saunaën of andersom. Ik snap dat niet. Ik geef toe, ik heb ook een haat-liefde verhouding met die stokjes, maar komaan. Als je net alles fijn uitgezweet hebt in de hammam, lekker in de eucalyptus hebt liggen broebbelen, een gezond sapje en een laagcalorisch slaatje hebt verorberd, een zalige douche hebt genomen en jezelf hebt gescrubd met citruszoutkorrels, dan ga je daarna toch niet je longen vol kanker zuigen en stinkend naar de nicotine terug die sauna inkruipen? Ok, ik ben dus niet zó verslaafd, gelukkig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten